נתקעת עם פנצ'ר? לא עברת טסט? הצמיג תקול? הגעת למקום הנכון. כבר לא צריך להיות מומחה רכב כדי לטפל בצמיג תקור.
לרשותך מנוע השוואת מחירי צמיגים המסייע להחליף צמיגים ברכב בקלות, במהירות ובמחיר המשתלם ביותר. באתר ניתן למצוא הנחות עד כ- 60% הנחה ממחיר המחירון. ניתן לבצע חיפוש על פי סוג הרכב ללא צורך בדגם הצמיג, לאתר את הפנצ'ריה הקרובה ביותר ואת המחיר הזול ביותר. לאחר מציאת הצמיג אותו תרצה לרכוש ניתן להזמינו טלפונית ללא התחייבות, להגיע אל הפנצ'ריה המוצעת ולהרכיבו. התשלום יבוצע בבית העסק, אך ורק בתום הרכבת הצמיג החדש. לא הרכבת? לא שילמת.

הגיע הזמן להחליף צמיגים- 5 סימני אזהרה

הגיע הזמן להחליף צמיגים- 5 סימני אזהרה
מאת:
מערכת Yad2
תאריך: 2016-09-19 10:16:17

 עובדה ידועה היא שהצמיג הוא אחד מפריטי הבטיחות החשובים ביותר ברכב. בכתבה זו תלמדו אחרי אילו סימנים יש לעקוב כדי לדעת מתי יש להחליף אותו.

 הצמיג הוא אחד מבין פריטי הבטיחות החשובים ביותר ברכב שלכם, כשגם יש לו השפעה על צריכת הדלק, על חווית הנהיגה ועל היציבות ואחיזת הכביש. אל תחכו לריקון של האוויר, או לפנצ'ר ברגע הכי פחות נוח כדי להחליף את הצמיגים ברכב – היעזרו במדריך הבא כדי לעקוב אחר מצבם ולהחליפם במועד. 

הנה 5 סימני אזהרה שמעידים על הצורך בהחלפת צמיגים:

1. עומק חריצים נמוך

החריצים בצמיגים אחראים על אחיזת הכביש ועל מידת היציבות של הרכב, הם קובעים את רמת הבטיחות בנהיגה וחשובים ברכבים פרטיים וברכבים מסחריים. כלל האצבע הוא שככל שהצמיג יותר משומש, כך החריצים בו פחות עמוקים. תפקידם של החריצים העמוקים הוא לנקז מים ולאפשר שטח מגע גדול בין סוליית הצמיג לבין האספלט, לכן כאשר עומק החריצים יורד מתחת לשני מילימטר, חובה להחליף את הצמיגים ולא להמתין. 

אפשר לזהות עומק נמוך מהרצוי בעזרת איתור אבנים חדות כלשהן בין החריצים. מצאתם כאלה? סביר להניח שהחריצים תקינים. לא זיהיתם שום דבר בין החריצים? פנו למוסך וקבלו הצעת מחיר על החלפת הצמיג. למרות שהבלאי אינו קבוע והוא תלוי באופי הנהיגה, בלחצי הניפוח ובעומס על הרכב, מומלץ לרכוש צמיג בן שנה ומטה בלבד.

בכל מקרה, הרוב המכריע של התקלות בצמיגים נגרמות כאשר עומק החריצים עומד על 15% מהעומק המקורי, ולכן משתלם יותר להחליף את הצמיגים מאשר לספוג את הבלאי. כמו כן, השוו בין הצמיגים של הרכב לצמיגים אחרים: שימו לב לרעידות בהגה ואל תקלו ראש בהחלקות בסיבובים, במהלך האצות או בפניות חדות. בנוסף, דעו כי חובה להחליף כל צמיג לאחר 3-4 שנים גם אם לא ניכרים עליו סימני שחיקה מיוחדים.

2. סדקי יובש ושמש

הזנחתם את הרכב למשך כל תקופת הקיץ? לא נוסעים עליו הרבה? סביר להניח שנוצרו סדקים על גבי הצמיגים. האינדיקציה הכי טובה לכך היא יובש שמופיע על דפנות הצמיג ובצדדים הפנימיים שלו. בנוסף, יש להבחין בין סדקים שנוצרים כתוצאה מהתערבות עצם זר, לחריצים וסדקים שנוצרים בגלל יובש. סדקי שמש לא אמורים למשל להתפתח לעומק של יותר מ-2 מ"מ, בעוד שתקר בגלגל יתבטא בחתך עמוק יותר. 

סדקים עמוקים בצמיגים הם תוצר בלתי נמנע של מזג האוויר הישראלי, אבל אפשר לעכב את היווצרותם אותם בעזרת בדיקת לחץ אוויר אחת לשבוע וניפוח בהתאם לדרישות היצרן בלבד. את לחץ האוויר של הרכב יש לבדוק בבוקר ובזמן שהצמיג עדיין קר. במידה והחלטתם להחליף רק זוג צמיגים ולא את כל הארבעה, מומלץ להתקין את החדשים מאחור ולהעביר את הישנים לפנים. כך שומרים על יציבות הרכב ומונעים עוד שחיקה בצמיגים הקיימים. 

3. כישלון במבחן הרישוי השנתי

סימן האזהרה הטוב ביותר לצורך בהחלפת צמיגים הוא כישלון במבחן רישוי שנתי. אף על פי שאף אחד מאתנו לא אוהב לגשת למבחן הזה, הוא בכל זאת יכול למנוע החלקות ובזבוז דלק, ולעיתים אף להציל את חיינו. 

אם תרצו להשקיע זמן בעצמכם, תוכלו לבדוק את נתוני הצמיג באמצעות הפרטים שמופיעים על דפנותיו. נתונים אלו מתייחסים לדירוג המהירות, העומס המרבי, לחץ האוויר ועוד. הקודים הללו משמשים צמיגאים ובוחנים, והם יכולים גם לסייע לכם בהשוואה בין צמיגים חדשים או ישנים.  

במסגרת המבחן השנתי בודקים את תקינות הצמיגים ויכולים לחייב אתכם להחליף אותם. במידה והרכב נכשל במבחן, מהרו להחליף את הצמיג בהקדם האפשרי.

4. הנחיות יצרן

יצרן הרכב הוא הגורם האמין ביותר לצורך בהחלפת צמיגים, לכן חשוב לעקוב אחר הוראות היצרן ולהחליף את הצמיגים לפי המלצותיו. ברוב הרכבים, הדרישה היא להחלפת צמיגים כל 4 שנים, אך ברכבי ספורט תצטרכו לדאוג לצמיגים חדשים בתדירות גבוהה יותר. גם ברכבים מסחריים עם עומס גבוה נדרשת החלפת צמיגים כל שנתיים לפחות.

הוראות היצרן מפורטות בספר הרכב. אם קניתם רכב חדש אתם ודאי יודעים איפה הספר נמצא, אבל הבעיה מתחילה אצל בעלי רכבים ישנים. כאן הפתרון הוא להקליד את הדגם הספציפי ואת שנת הייצור באחד ממנועי החיפוש באינטרנט - כך תוכלו להגיע לגרסה המקוונת של ספר הרכב ולהתמקד בנושאים שרלוונטיים עבורכם.

5. תקר בצמיג טיובלס

צמיג ללא פנימית נקרא בעגה המקצועית "טיובלס", והוא נחשב אמין, חזק ועמיד. עם זאת, במקרה של תקר בצמיג מסוג זה חובה להחליף את הצמיג כי לא ניתן לתקן אותו. מנגד, תקר פשוט בצמיג רגיל אחר לא דורש החלפה, מפני שלרוב ניתן יהיה להתגבר על התקלה באמצעות ביקור קצר בפנצ'ריה. 

צמיג טיובלס אטום לחלוטין לדליפת אוויר בזכות המבנה המיוחד של החישוק, שסתום הניפוח והשכבה הפנימית שלו, שמרופדת בחומרים שמונעים יציאת אוויר. תוכלו להבחין בין צמיג טיובלס לצמיג רגיל לפי הכיתוב שעל הדופן. צמיג חסר אבוב יזדהה בשם המוכר Tubeless, בעוד הצמיג הרגיל ייקרא TubeType. 

מעבר לכך, צמיג טיובלס אמור להיות מורכב רק על חישוקים מיוחדים שמתאימים לו. לחישוק כזה יש בליטה בסמוך לחגורת הצמיג שתפקידה ללחוץ אותו היטב לתוך המסילה, והוא גם מותקן עם ונטיל מיוחד שמורכב ישירות על החישוק.  

 


כתבות נוספות

המדריך שישמור על צמיגי הרכב שלכם תקינים
המדריך שישמור על צמיגי הרכב שלכם תקינים
הגיע הזמן להחליף צמיגים ואתם לא יודעים איך ואל מי לפנות? מזל שהגעתם הנה 
לכתבה המלאה
צמיגים וצידה לדרך
צמיגים וצידה לדרך
 איך יודעים אילו צמיגים לקנות? איך בוחרים צמיג?
לכתבה המלאה
קודי מהירות
קודי מהירות
 דאגנו לכם לטבלת קודי מהירות, שתעשה לכם סדר בצמיגים. 
לכתבה המלאה
איך לקרוא את מידות הצמיג
איך לקרוא את מידות הצמיג
 לא יודעים את מידת הצמיג? 
לכתבה המלאה